fredag 1 oktober 2010

Vem håller min hand?

Blogginlägg oktober 2009

Jag funderar ibland över detta med att blogga. Vad är det som driver en till att göra det? Samtidigt som jag funderar över, när är det slut?

Det kom över mig att det är som en ventil till saker & ting i ens omgivning som man vill "frottera", samtidigt kan en känsla av ensamhet komma över mig. Speciellt en dag som idag, när det har regnat länge, jag är trött, sentimental & frusen [läs texten med en lätthet dock]

Jag tänker speciellt på hur lite som krävs för att förändra så mycket. Häromnatten [har varit många sömnlösa] tänkte jag på att jag är mamma till en flicka. Jag har underbara gossar, men hur hade det varit att vara mamma till en tjej?! Hur hade vår relation sett ut, i jämförelse till grabbarna?!

Jag tänker oxå på att en mening gör skillnad. Jag lämnar dig, eller jag älskar dig. Lika få ord men med en enorm skillnad ...

I kväll saknar jag min dotter, det kanske ni kan läsa. Känner efter och uppmärksammar att ångest & saknad känns ganska likvärdigt ...

En stor kram till mig & alla andra som behöver.

Vem håller din hand när det behövs?


2 kommentarer:

  1. Stooooor kraaaam till dig!!! TACK snälla för igår,,,satu du vet att du har en hand o hålla här!!!! KRAM

    SvaraRadera