onsdag 6 oktober 2010

Vänner, medmänniska eller tro.

Sjätte oktober 2009.
Nu har det hänt, det som inte fick hända ... jag har tappat hoppet & orken för tillfället. Förtvivlan blandar sig med hopp & längtan av ro och kärlek. Livet känns tungt & orättvist, långt borta i horisonten ser jag ljuset gry, långt bort och djupt inom mig finns en glöd. Jag blåser förtvivlat på den lilla gnistan som kallas liv!

Sjätte oktober 2010
Hopp, liv! Vad är utvecklande i ditt liv? Kan du se de framsteg du gör? Det är inte alltid så lätt! Därför kan det vara bra när man har vänner runt omkring sig som kan göra sig påminda. Som kan upplysa en och säga "se, det här kan jag se att du gör annorlunda". Att hjälpa andra, att finnas till, att vara medmänniska. Det är att se någon annan, och det är av vikt att känna sig sedd. När strukturen visar sig, kan man finna tro och beslutsamhet.

Sorgens tema. Ur kaos föds ordning. Och när du mår som sämst, när du inte kan se klart. Ta hjälp av den som kan hjälpa dig att bringa ordning. Det är i talade ordet man kan finna en lösning. Alla hanterar kris olika. Men att låta det ta tid, ta inga beslut i en turbulent tid, det är först när man själv vet att detta är vad jag vill, som man ska följa sitt beslut, man tror på sitt beslut och man kan även finna beslutsamhet.

Andra gör tvärtom, beslutar sig och i det finner man tro. Men hur som haver, en dialog för att finna rätt väg, tycker jag, är bra. Man behöver inte alltid använda sig utav det talade ordet. Det finns andra sätt att finna ordning. Men med mitt yrkesval, med mitt kall i livet, finns jag till för att bringa ordning i kaos.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar