lördag 9 oktober 2010

Jul jul strålande jul ...

Som jag längtar.

Jul ... ett härligt ord som innehåller så mycket förväntan. Och paradoxalt är det den man ska passa sig för, sin förväntan!

Man ska göra det förutsättningslöst, men med glädje så minskar chanserna för att min/din förväntan ska grusa det som komma skall. Tillsammans ska man skapa förväntan då blir den som bäst!

Vad gör du i jul?

Jag har en mycket kär vän som sa till mig att det hjärtat är fullt av talar munnen. Och ja, det är sant men det är i en mening av att finna struktur och att känna efter om isen håller. Man provar och när du gör det i ditt liv, glöm inte att tala om för dig själv, att va bra jag är! Det funkar, eller om det inte funkar så säg, vad bra jag är, jag såg att det inte funkar. Så jag gör om och gör nytt.

Inte så enkelt som det låter, men det går.

Jul var det ja ... vad gör jag i jul? Helt öppen för förslag. Har bara mina stora barn hemma och de ska få skinka och julmat, om de vill. Även här är det viktigt att jag som mamma släpper taget och inte blir ledsen när jag sitter ensam [förmodligen eftersom grabbarna vill sova länge] med min julskinka. Så jag gör om, och gör nytt :)

Just nu lutar det åt att spendera delar av julen tillsammans med Jönköping stads behövande. Jag och min själsfrände i på Haga, ska sjunga julsånger och sprida glädje, mat och kärlek till de som behöver.

Min famn räcker till många :)

Kram och jag lyssnar till mina barndomsjul ... leta upp den på spotify och lyssna "Heinillä härkien kaukalon" jag sjöng solo i varje lussetåg =)



Livet sträcker sig längre än vi kan se.
Kram och fridens liljor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar