fredag 31 december 2010

Idag är första dagen på resten av ditt liv ...

Snart, jag ska bara, när jag gjort detta sen så ska jag. Dessa fraser känner man igen och ja, jag vet. Jag skulle låtit det förra inlägget vara årets sista men jag kunde inte låta bli. Känns så skönt att vara förväntansfull inför det nya året och eftersom jag tänkt goda tankar om hur jag lämnar det gamla bakom mig så bör det nya året bli bra. Jag ska se till att det blir bra, jag tänker som så att framgång inte enbart handlar om talang utan om hårt arbete. Talang är med andra ord bara början och resten är som sagt, hårt arbete.

Det finns olika sätt att nå dit man vill.
Jag tänker på, ska man berätta eller ska man inte berätta om det man vill uppnå?!

Själv har jag inte bestämt mig om vad jag tycker om det. Jag brukar säga "det beror på", det beror på vad man vill uppnå. Jag och B har bestämt oss för godisförbud fram till juni 2011 med start i morgon. Tro mig när jag säger det, men bara tanken på att ha godisförbud skapar ångest hos mig då inser man hur beroende man är, och att det verkligen är på sin tid att ta makten över vissa "hang ups". Så ska man berätta eller inte? Det gjorde jag ju nu ... sen har jag en grej till som jag inte tänker berätta, för nån, så ska vi se vad skillnaden blir.

Bättre eller inte bättre, enklare eller svårare att uppnå sitt mål. Vari i ligger skillnaden som gör skillnaden helt enkelt.


Det får tiden visa!

NU önskar Gråberget Gott Nytt 2011
och ett fantastiskt färgsprakande avslut på 2010.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar