söndag 2 januari 2011

2011

Nya året startas med en käck liten förkylning som sätter käppar i hjulet för frökens planer. Därefter ett par incidenter till som får en att hytta uppåt med fingret och säga "hörru, en grej till och jag lägger ner, detta kom vi inte överens om"
Jag pratar med Gud, inte grannen över, om nån undrar ;)

Nåväl ... sista timmen av den första dagen av resten av året så får jag ett kopierat urklipp från en bok,

"Vi sliter inte ut våra saker längre, vi tröttnar på dem. Stjärnor föds och falnar ibland under en och samma sommar, stilar kommer och går, men den mänskliga rösten står sig [...] jag undrar om inte detta var hemligheten med Jesu tilltal. Fåren följer honom därför att de känner igen hans röst. I de orden finns ett avgörande råd till andliga sökare av alla de slag. När någon säger sig ha svaret på ens andliga längtan ska man inte bara lyssna vad de säger. Lika viktigt är det att lyssna efter kärlek i rösten. Fattas den, gör man klokast i att tacka för sig och lyssna vidare". Tomas Sjödin

Det tycker jag var bra sagt och det är precis vad fröken W ska göra. Ta vara på det jag har, förvalta det, nöta ut äktheten och lyssna efter kärlek. Vara rädd om och framförallt, göra de med glädje. Det handlar om att tillföra mer av det som är bra och mindre av det som är dåligt.

Det blir ett bra & annorlunda år, 2011.


3 kommentarer:

  1. Skönt att man får bli arg på honom ibland...jag blev det igår när jag fick reda på att lilla Alva 8-9 år har en tumör i huvudet som nu det nya året börjats behandlas med cellgift!

    Två bibelord inför det nya året Ps 32:8 och Pred 3:11...

    Kristina

    Snart dax för en fika igen eller?

    SvaraRadera
  2. Tänkvärt. Jag önskar dig ett fint nytt år, så som du vill ha det.
    Kram, Sandra

    SvaraRadera
  3. ja nytt år innebär nya tankar o utmaningar man hoppas kunna infria....kram och god fortsättning !!!!

    SvaraRadera