söndag 31 oktober 2010

Längtan

Gah!

Idag, ikväll står det längtan på schemat. Ibland kommer det över en att viljan att vara någon annanstans tidsmässigt än just här och nu. Trots att jag gillar nuet :)


Vi har idag spenderat en heldag på IKEA. En hel del shoppat och det är nu man önskar att man slapp att skruva ihop det själv. Det är skönt att "lämna över" arbetet, men nu är det gjort, och fint blev det ...

  • Så vad längtar Fröken W efter?
  • En färdig C-uppsats
  • En färdig utbildning
  • Ett bra jobb
  • Ett par härliga givande föreläsningar

Men, men ... det jag mest längtar efter är mitt hus.

Mitt hus med en öppen spis, trägolv med trasmattor, stora fönster med en fantastisk utsikt, ett badkar med lejontassar och kristallkrona i taket, en öppen dörr där det doftar nybakat för den som vill komma in för en värmande fika och ett varmt samtal, ljust, gammalt och nött, blandat med nytt ...
så om ni ser ett sådant hus där det står mitt namn. Just let me know!

Kan ni se det?
Det kan jag =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar