fredag 29 oktober 2010

Tacksamhet ...

Att känna sig tacksam är en förmåga som vi alla är värda att få känna. Och jag tror att det är först med facit i hand känslan inträffar då man kan känna sig verkligt tacksam. Att se helheten i sin situation och inse att vi har bara ett liv och för mig handlar det om att leva det.

Det pratas mycket om nuet. Att man ska leva i nuet. Vilket är viktigt och det finns flera förklaringar till hur man gör men för mig, handlar det om att vara i känslan. Jag kan drömma om det som komma ska, jag minnas det som varit men stannar upp i min känsla och då är jag i nuet!

Själv har jag mål och ramar med mitt liv, vilket inte är hugget i sten, men att veta vad man vill med livet och samtidigt vara öppen för livets möjligheter gör det komplett.

Med andra ord, våga vinn ... känn efter och gör det dig gott, är det gott. Säg "jes" till livet! hurray =)

Ofta återkommer jag till den största smärtan jag upplevt, den slutgiltiga smärtan av att sänka ner min dotter i ett svart hål. Omgiven av nära och kära, med den största våndan man kan ha, att vara själsligt naken och bestämma sig, "inte ett enda barn får förgäves liv nån gång" jag svor vid Linneas grav att hennes liv, ska förändra mitt liv hon ska inte ha dött förgäves, vilket numer även är mitt "jes" ... you go girl. Och jag säger som de flesta som står på andra sidan, kan jag, kan du ...

Vad jag vill säga är, låt inte dina rädslor stå vägen för din egen vinning, För vi står sida vid sida med döden. Och den behöver inte vara fysisk men att inte sträva efter sin dröm, det är oxå att dö en smula ...

Bortom allt jag drömt
finns Du nånstans gömd
Aldrig blir Du glömd
Inte ett enda barn
fick förgäves liv nån gång

Det är Dig jag älskar
Det är Dig jag älskar
Och en gång skall tårar
få ge upp för sång
Då skall min tunga
få ny kraft att sjunga
att inte ett enda barn
får förgäves
liv nån gång




Liv!


1 kommentar: