måndag 25 oktober 2010

Samvete

Idag blir ordet samvete.

Vad har jag att säga om det? Gå i frid, skulle jag vilja säga då. Enkelt? Nä, det är det faktiskt inte. För vi är så djupt rotade av olika måsten och annat så vårt samvete är nedtyngt. Men jag önskar att få lätta på det lite. Och i min värld handlar det om att vara sann mot sig själv. Det är inte alltid så lätt det heller men att vara sann mot sig själv, och att vara sig själv trogen, är ett mycket bra sätt att hålla det dåliga samvetet borta!

Med det menar jag att vara ärlig med det man känner och vara ärlig i sina uttryck, då kan man gå i frid. Lär dig nåt när samvetet har talat, gör om, gör nytt och skämtsamt sett, gör rätt!


Jag tänker mig att vårt samvete är en av våra vägvisare, som leder oss på den väg vi ska vandra. Och jag tänker mig att man får rensa bort måsten, och borden och vara sann och ärlig. Kanske tänker jag på julen tex. Hur lätt är det inte att det blir betungande? Men om man "lyfter upp" måstenas varande så bleknar dom i ljuset av ärlighet.

Med lättare packning är det enklare att resa, och alla förändras även du.



Jag önskar dig en lättare och enklare resa! Min egoresa började & slutade med sorgen över och om min dotter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar