måndag 18 oktober 2010

Nya möjligheter

En ny dag att göra vad man vill med!
Hur har du tänkt att använda din måndag till?


Själv, gör jag en nystart. Jag tror ju att livet går i skov och att vi får möjligheter att utvärdera oss själva i varje motgång. En möjlighet till att tänka, ett, mår jag bra av det här och om inte, två vad kan jag göra annorlunda?

Jag säger det igen, för det tål att upprepas. Du kan bli vad du vill. Se till att du står stadigt med benen, djupt rotade i backen och sikta uppåt. Sträva efter att nå det som är viktigt i ditt liv, och man vet oftast vad det är man ska göra. Man tänker i tanken "den chokladbiten ska jag inte äta" och trots att man tänkt tanke så har man ändå gjort det!

Ser du likheterna med livet?

Man vet att man inte borde, men av olika anledningar gör man det ändå. Men idag, är det möjligheter att göra annorlunda!
Det är du själv som avgör hur du vill leva ditt liv, du som styr. Så ta över rodret och styr din båt i hamn. Ingen annan bestämmer vad du ska göra eller hur du ska reagera eller agera, det är du själv. Man kan tyckas skylla på omständigheter, vilka givetvis påverkar dig och dina beslut. Därför är mentalträning så finurligt eftersom man tränar på att hantera de situationer som kan uppstå.

Och den enda som hejdar ens framgång, vare sig det är i relationer, eller i jobb, något man vill uppnå, är du själv, är jag själv. Så utmana dig själv idag och gör nåt du velat göra men inte vågat. Mitt "hopp" är att våga, glöm rädslor för jag Fröken W ska lita på att livet för mig dit jag ska.



Er önskar jag, som vanligt inre frid!

4 kommentarer:

  1. underbart.......skall tänka på det idag...göra något annorlunda.......KRAM

    SvaraRadera
  2. Hej du kloka tjej.
    Nu känner jag mej peppad av dina ord.
    Tankens kraft ska vara med mej och din härliga inställning till livet.
    Tack och en kärlekskram till dej från mej.
    Cecilia

    SvaraRadera
  3. Tummen upp för dem som bryter destruktiva mönster, stora som små! Och minns, vi gör så gott vi kan. Kram!

    SvaraRadera
  4. Mmmmm... Kloka ord tjejen

    SvaraRadera