tisdag 23 november 2010

Advents-veckan!

Herrens ankomst betyder vårt fina ord advent! Tiden för advent "bör" användas till att fasta, förbereda och en väntan på Jesu födelse [jul] och man kan väl säga att det så jag gör. Men bortsett från fastan. Däremot så tänker jag byta ut fasta mot träning så att jag kommer i min fin, fina julklänning och har goda rutiner tills jag kliver ur det gamla och in i det nya året [blir ett annat inlägg om det]

Vi har som vana hemma hos oss att fira jul i dagarna 40. Då börjar nedräkningen, och helgerna är späckade med bullbak, ihoplimmande av pepparkakshus och julklappsspel. Glöggfest med baconinlindade dadlar är numera en favorit och den rykande glöggen sprider sin doft i en härlig mix tillsammans med hyacinter, levande ljus skratt & julmusik, så underbart.

Förutom allt mys, går jag och min systerdotter i maskopi och planerar julklappslistor och drar i trådarna tillsammans med storasyster så att rutiner bibehålls!


En ny tid nalkas och det är med spänning jag närmar mig slutet på 2010 för att välkomna ett nytt 2011, och ett varmt välkommen till en ny familjemedlem. Bra att det finns nån som utökar vår släkt [inte jag då utan min söta systerdotter]




2 kommentarer:

  1. Hej!
    Det låter verkligen underbart! :-) Jag gillar med julen och i synnerhet tiden före julafton. Nu är det verkligen dags att få in ljuset i huset, och massor av väldoftande blommor och bak!
    kram!

    SvaraRadera
  2. Hej, och tack för att du lämnade ett spår i min butiksblogg Hemtrevligt Ute & Inne. Butiken ligger i Kävlinge strax norr om Lund (numera kanske mer känt som "Svinarps kommun") Om du tittar in på sidan igen så hittar du adressen i vänster kolumnen under rubriken VÄLKOMMEN TILL HEMTREVLIGT UTE & INNE.
    Tjingeling

    SvaraRadera