söndag 21 november 2010

Tro, hopp och kärlek!

Mina kära vänner och trogna läsare, vad är det som är skillnaden som gör skillnaden? Jag tror på tro, hopp och kärlek, magkänsla, hjärtats röst och hjärnans röst i en kombination av alltihopa gör att jag återkommer till struktur.

Vad gör jag när diskbänken är en enda stor röra? Jo jag diskar upp och därefter mår jag bättre. Likaså gör jag när garderoberna väller över, och därefter känner jag en lättnad.
Likadant går det att göra med våra inre strukturer.

Dock har jag lärt mig av en mycket speciell person att när det kommer till våra inre strukturer är det bra att mata sig med de goda perspektiven i livet för att ha tillro till att "allt ordnar sig". Jag tror att det magiska ordet i vår individuella välfärd är självkänsla. Om du älskar dig själv, och tror på dig själv gör det dig mer ödmjuk i livet, och med en god självkänsla och tilltro till det goda i livet, har det gett oss ett nytt förhållningssätt!


I andra människor speglar vi oss. Vad du säger om mig, gör även att jag ser mig själv med andra ögon. Då gäller det att ha en god självkänsla, att kunna säga "Tack" eller att "nej, det där stämmer inte" men även att kunna ta med det som sagts in i sin kammare, för att fundera kring, "kan det hon/han sagt stämma" och sen lära sig något om sig själv.


Jag lär mig varje dag, och är stolt över det. Jag bygger min grund av tegel så det kan stå emot regnet.
Att visa kärlek och omtanke är bra ledord i livet, jag vill även ge ett slag för strukturen men även ett ord för förnöjsamheten.

Att vara nöjd med det man har. Jag tror att det är enklare att vara nöjd om man vet vad man vill ha, och ha hittat/fått/förtjänat det inger ett slag av förnöjsamhet och ro. Man kan stanna upp, vara tacksam och tänka, här vill jag stanna, här vill jag "bo" ... men om man gör flera olika halvhjärtade saker, och känner att man inte "hittat hem" hur ska man då känna förnöjsamhet?

Nog har livet sina vägar och var sak har sin tid, men känn med hjärtat och låt det leda dig rätt. Tro inte att enbart magkänslan kan leda dig rätt, för den bygger en del av sin grund i rädslor, tro inte att hoppet alltid ensamt bär ... kombinera.

Jag tror dock att hjärtat är den bästa vägvisaren. Men först, lär dig lyssna!




Med fridens liljor och med kärlek.

2 kommentarer:

  1. Genomtänkt och sant. All lycka och ro till dig.

    SvaraRadera
  2. du beskriver alltid mina tankar så fint, det jag tänker sätter du på nå sätt i skrift. connection connection my lady. kram på dig kusinvitamin, hanna

    SvaraRadera