tisdag 16 november 2010

Fröken W tar ton

... med Matthew West i bakgrunden.

Stress och mycket att tänka på vilket onekligen leder till att jag vill använda mig utav mina egna råd där jag söker upp en vän att samtala med. För Fröken behöver strukturera upp sin vardag eftersom jag halkat ur min box =)

Djupandas tycker jag är effektivt! Tio gånger, ner i magen samtidigt som jag rensar hjärnan på tankar. För ni vet väl att först kommer tanken, sen kommer känslan. Så, vad är det vi behöver förändra?



Stop the world I wanna get out
I need an escape away from this crowd
Just to hear You speak to me

I need to be still before I make a move
I need to be humble with nothing to prove
I need Your Word to show me the truth
And I need time, precious time

Stop the world I wanna get out
I need an escape away from this crowd
Just to hear You speak to me
Stop the world I’m ready to listen
Show me sign, give me a vision of heaven
I can hold on to
Stop the world I need some time with You

Before I can find my voice
I need to hear Your voice
Above all the senseless noise

2 kommentarer:

  1. Hej där!
    Skönt med andning. Jag får lära mig på mina grupper att andningen är universalmedlet. För hela kroppen. Och själen.
    Fast sedan får jag även lära mig att en känsla visst kan föda en tanke med. :-) Så ibland kommer känslorna först till mig. Och dessa får jag lära mig att uppmärksamma. (Inte lätt när man ignorerat dem i 30 år!). Och då kommer tankarna. Känslorna är ger ju information till oss.
    Nu har jag vart en duktig elev. Som tänker kring min skola på övertid
    stor kram till dig

    SvaraRadera
  2. Tack för ditt inlägg, inte helt omöjligt att jag kontaktar dig för lite soptömning och ventilering :P.

    Kram

    SvaraRadera