lördag 13 november 2010

Resignera

Jag har resignerat.

resignera, (efter lång kamp) tröttna och inse det omöjliga i att uppnå visst mål [nationalencyklopedin]

Julen är här nu ... på riktigt och jag har bestämt mig. Njutningen har börjat. Varför vänta och låta allt vara över på en kort stund? Det må hända vara galet. Men den första oktober åker glöggen och clementinerna fram. Den första oktober är en viktig dag, en milstolpe i mitt liv. Då fick vi reda på hur det kunde stå till med min dotter. Och julen betyder allt för mig, vad det gäller årstider. Så jag tar varje chans jag får att göra det dåliga till något bra, och vad är inte bättre än att njuta av vackra ting och god mat. Så nu har hyacinterna flyttat in, en efter en ... sakteligen. Ljusslingan har lagt sig på plats i sin glasskål, jultidningar med alla goda recept bläddras i fram och tillbaka. Det är så mysigt!

I JUL NJUTER JAG AV
  • Doften av hyacinter
  • Värmen från de levande ljusen
  • Glöggen
  • Att pryda hemmet med mossa, granris, blommor och annat pynt

1 kommentar:

  1. Ja, klart som tusan du ska plocka fram julen när DU vill! Jag blev också lite sugen på julpynt nu. Glöggen har jag redan smakat. <3

    SvaraRadera