fredag 5 november 2010

November-fredag


När du, vem du än är och vad du än gör, verkligen vill något beror det på
att din vilja har uppstått i universums själ.

Den är ditt uppdrag på jorden.


ALKEMISTEN



Vinterljuset har smygit sig in i min boning. Igår flyttade den första hyacinten in, och jag tänker varför inte? November är en mörk månad och genom att hitta glädjekällor lite var stans är att ta hand om sig själv. Jag lyfter ögat uppåt och inåt. Önskar min omgivning och mig själv, förmågan att kunna se sina medmänniskor. Genom att se varandra tror jag att världen blir en bättre plats att leva på.

Men hör upp, det är inte alltid man får det man ber om. Men att tro på att det ämnar att bli något bra utav det som skett, är en god egenskap. Jag och Linneas pappa bad inte om att vara föräldrar till en ängel. Men jag har valt, som jag sagt tidigare, att se något gott i det som skett.

Så med inre frid säger jag, stanna upp och känn tacksamhet men se även dagen som en möjlighet till att stanna upp och fråga dig själv, hur ser mitt liv ut? Vad är mitt mål och vill jag dit? Eller måste jag byta spår och hitta nya vägar.






2 kommentarer:

  1. DU skriver så bra. Lösningsfokuserat jo...det är så man får tänka.....men ...för mig är just nu c uppsatsen så himla trööööög och november mörkret gör mig riktigt seg...men man kämpar på..tack för dina ord dom värmer kramisar...sissi

    SvaraRadera
  2. Hej på dig!
    Du skriver så vackert och ärligt! Väldigt talande... går som vanligt rakt in i hjärtat. Det är så fint. Och ljuvligt att SE vart man än är. Se livet. Betrakta människorna. Och ta in det runt omkring,
    KRAM!

    SvaraRadera