måndag 6 december 2010

Hinder eller skjuts?!

"Det är okej att vara rädd
och ha ett visst motstånd.
Låt bara inte rädslan
hindra dig från att få
det du behöver."

Vi stöter alla på hinder i livet. Återigen kan man ställa sig frågan, vad är ett hinder och hur hanterar man det? Är det ett hinder och för vem? Är man två, är det ett hinder för den ena men ej för den andra, då helt plötsligt har man ett dubbelt problem för den ena och ett indirekt problem även för den andra, beroende på. Vissa ser hinder som en skjuts framåt i rätt riktning och andra ser det som just enbart ett hinder.

Jag tänker som så att man bör utmana sig själv genom att lyssna på sin inre röst. Som jag tidigare nämnt vad/vem styr mig? Att hålla sig inom sin trygghetszon kan göra dig ofri medan att ta steget utanför din trygghetszon successivt gör dig starkare.

Man kan sammanställa sina olika inre röster genom att låta dem få plats, och därefter spalta upp vad de vill ha sagt. Med drömmar, med struktur och den lilla tvivlaren. Vem får störst plats hos dig gällande dina beslut?

Jag tänker som tidigare, låt alla få plats att tala och därefter kan man se hur man lättast når sitt mål!




4 kommentarer:

  1. ..som alltid,kloka ord...
    Jägarn

    SvaraRadera
  2. Hej där!
    Så fantastiskt klokt! Jag läser, tänker och begrundar.
    Känner mig nästan mest tom idag, fast ändå full. Kan man vara både och, samtidigt?
    Det är nog jag det, en enda röra, vad är vad?
    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Hoppas du mår gott och njuter av den tid vi lever i nu.
    Kram

    SvaraRadera